برگزیدگان دومین دو سالانه جایزه غزل”حسین منزوی” معرفی شدند

دومین دو سالانه جایزه غزل “حسین منزوی که از اردیبهشت ماه 1402 آغاز کرده بود با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد در این رویداد ارزشمند ادبی که هر دو سال یکبار در زنجان برگزر می شود. شاعرانی از 31 استان کشور با ارائه آثار در بخش های اصلی و ویژه(خانواده و هویت ایرانی) شاعران و نویسندگان در بخش پژوهشی (پایان نامه ، مقاله، کتاب) و بخش کتاب غزل فارسی و ترکی و بخش تک اثر فارسی و تک اثر ترکی به ارائه آثار پرداختند. پراکندگی جوایز در این رویداد 12 استان کشور را دربر داشت که استان تهران با 4 جایزه بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد و پس از آن استان های زنجان ، آذربایجان شرقی و چهار محال بختیاری با 3 جایزه در رتبه دوم قرار گرفتند استان های قم ، اردبیل و اصفهان با 2 جایزه و استان های خراسان رضوری ، سمنان ، فارس، مرکزی و کرمانشاه از دیگر استان هایی بودند که توانستند سهمی از جوایز داشته باشند.

اآیین اختتامیه دومین دو سالانه غزل “حسین منزوی” در سالن فرهنگسرای حضرت امام خمینی(زه) در روز 28 دی ماه ساعت 15:30 آغاز شد پس از اجرای سرود ملی با اجرای گروه دستان ناطق کلیپ گزارش کار جایزه پخش شد .در ادامه حاج علی اکبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از عوامل و شرکت کنندگان در این رویداد ملی بر عزم این اداره کل بر تقویت و حمایت از شاعران و نویسندگان تاکید کرد

صغر حاج علی اکبری با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۷۸۸ مورد داوری برای رویداد ادبی انجام شده است، گفت: خوشبختانه آثار رسیده هم از کیفیت بالایی برخوردار بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان استعدادهای خوبی در حوزه غزل در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: به دنبال حمایت از این استعدادها هستیم.

در ادامه مراسم امیر علی سلیمانی از تهران علیرضا باقری وند از زنجان آرزو سبزوار قهفرخی از چهار محال بختیاری به شعر خوانی پرداختند عبدالجبار کاکایی، فریبا یوسفی، کاظم نظزی بقا و علی کریمی از داوران این جایزه بودند که آثاری از خود را قرائت کردند. کاکایی در ابتدای شعر خوانیش گفت که از این رویداد شگفت زده شدم و بر سطح بالای جایزه از بعد کمی و کیفی اشاره کرد.اجرای موسیقی توسط گروه جاوید از اشعار حسین منزوی و شعر خوانی بابک اسلامی از آذربایجان شرقی ،عاطفه جوشقانیان ازقم ،پرویز سودی از زنجان،حاج ولی اله کلامی از زنجان امیر اسماعیلی از تهران از دیگر بخش های این مراسم بود

این مراسم با حضور دکتر افشارچی استاندار زنجان ، مسئولین بخش های مختلف استان برگزار گردید

شایان ذکر است پس از قرائت پیام وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و قرائت بیانیه هیات داوران برگزیدگان دومین جایزه ادبی دوسالانه حسین منزوی معرفی شدند.

بر همین اساس طبق رای داوران در بخش کتاب ترکی بابک اسلامی از اهر و پرویز سودی از زنجان برگزیده شدند.

در بخش کتاب غزل فارسی هم کبری موسوی قهفرخی از چهر محال بختیاری ، سعید مبشر از قم ، آرزو سبزوار قهفرخی چهار محال بختیاری ؛ میترا سادات دهقانی از تهران اول تا سوم و محمد حسین انصاری نژاد از شیراز و حسن خلجی از زنجان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش شعر تک اثر ترکی نیز وحید سلطان زاده چایکندیآذر بایجان شرقی، فیض اله بختیاری از میانه و مهدی میرزارسول زاده از اردبیل به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش اصلی تک اثر فارسی امیرعلی سلیمانی از تهران ، مرضیه رستمی اراک، فرزانه شفیعی از اصفهان به ترتیب اول تا سوم و سحر هادیان کمرودی از سمنان، علیرضا باقری وند از زنجان و سید مهرداد افضلی از چهار محال بختیاری نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

عاطفه جوشقانیان، شهاب مهری و حسین اسدی هم در بخش ویژه فارسی و ترکی از برگزیدگان این بخش بودند

در بخش پژوهش پایان نامه ینز حسنا محمدزاده و فاطمه سادات طبایی به صورت مشترک دوم شدند.

در بخش پژوهش مقاله نعمت اله پناهی از خراسان رضوی و غلامرضا سالمیان از کرمانشاه رتبه ‎های اول و دوم را کسب کردند و در بخش پژوهش کتاب هیئت داوران برگزیده‌ای نداشت.